Quote:
Originally Posted by puretone
hey hoe hangt ie,
zeg ben net ff met me schuifmaat naar mijn OEM MAF buis gaan kijken en hij is 71mm binnen diameter. Buiten diameter is wat meer natuurlijk, is een dik stukje plastic pijp.
DUS
Officieel moet hij 71mm zijn, het volume lucht dat hij zuigt door een te grote diameter zal dus niet hetzelfde zijn en riskeer je te veel lucht/te weinig brandstof door de motor te jagen. Je praat hiero nu toch wel van een tikje meer lucht he? Ook al is dat 3mm, kan je ff in je calculator steken en uit vogelen hoeveel meer volume lucht dat is....
|
He puretone,
Ik denk dat de luchtsnelheid in de pijp het belangrijkst is,daarmee berekend de computer hoeveel lucht de motor krijgt en regelt daar zijn benzine hoeveelheid en vvti timing naar.
Als ik jouw verhaal zo lees krijg ik de indruk dat je bedoelt dat de motor meer of minder lucht krijgt door de diameter van de buis terwijl het mij om de luchtberekening van de computer gaat.
Correct me if i,m wrong.
als ik naar jouw diameter van de buis kijk is de luchtstroming sneller omdat de diameter van jou kleiner is,en omdat de luchtstroming sneller is denkt de computer dat hij meer lucht krijgt dan in werkelijkheid en zal deze het motormanagement anders aansturen.
En ik heb gelezen dat de diameter 76 mm moest zijn,en dat wou ik even controleren op dit forum.
Maar als dit allemaal onzin is laat het mij a.u.b horen.
Kalm an and greetings from holland